”
El repte és plantejar una marca que permeta definir i identificar el pla estratègic d’Elx i les accions i projectes a desenvolupar per a optar a la candidatura de Capital Verda Europea.
El repte
El pla estratègic d’Elx ha de tindre una marca pròpia que permeta definir i identificar el projecte de gestió urbana i les accions de preparació del municipi il·licità per a optar a la candidatura de Capital Verda Europea en l’horitzó de l’any 2030.
A més, és fonamental dissenyar un logotip identificador que reculla l’essència i l’esperit d’una Ciutat Verda sense atribuir-se un títol oficial al qual s’aspira.
”
La marca representa els valors, la personalitat i la identitat d’Elx i ha de sintetitzar un concepte, un model determinat d’urbs.
La marca ciutat verda
Per a la iniciativa de l’Ajuntament d’Elx de presentar la candidatura del municipi d’Elx al Premi Capital Verd Europea, es planteja crear una marca que integre el nom de la ciutat amb un eslògan específic i un logotip característic, singular i identificador.
La marca no pot vincular-se directament amb el concepte de Capital Verda Europea, ja que cal transformar Elx, preparar el corresponent expedient i presentar oficialment la candidatura.
La marca ha d’utilitzar-se per a relacionar l’acció del Govern Local i la dels agents locals, amb aquelles activitats, projectes i iniciatives compatibles amb la filosofia i principis d’actuació de la capitalitat verda europea.
La marca la podrà utilitzar l’Ajuntament d’Elx i tots aquells actors locals interessats i implicats en aquest rellevant procés de canvi del model ambiental, social i econòmic del municipi il·licità.
”
Elx, la ciutat verda/ Elche, la ciudad verde/ Elche, the green city/ Elche, die grüne stadt/ Elche, la città verde/ Elche, la ville verte/ Elche, a cidade verde/ …
L’eslògan
S’ha definit un eslògan que vincula els termes principals relacionats amb la denominació del municipi i la sostenibilitat: Elx i Ciutat Verda.
S’ha optat per utilitzar un article determinant que emfatitze el fet que no és un municipi verd més, si no que es vol convertir en una realitat. L’article determinant converteix la frase en una afirmació, no en un desig.
La força de l’eslògan triat resideix en una identificació clara que Elx és una ciutat verda, una assimilació fàcil per la ciutadania il·licitana (ja que el verd és un color característic i identificatiu del municipi: les palmeres, l’equip de futbol, el Camp d’Elx …) i un ús fàcil en altres idiomes.



El logotip
El logotip que es proposa serveix tant per a identificar el pla estratègic d’Elx com el projecte de ciutat verda.
Aquesta relació directa anirà donant una imatge de coherència i consistència al procés reflexiu i participatiu dels actors locals i la ciutadania en la formulació del model desitjat i compartit de ciutat, i a la pròpia acció de govern de l’Ajuntament d’Elx.
El logotip es fonamenta en les següents característiques:
- Identifica de manera clara a Elx.
- Inclou l’any 2030 en el qual s’aspira tindre el reconeixement oficial de Capital Verda Europea.
- L’any 2030 es presenta diferenciat en dues parts: 20 representa la tercera dècada del segle XXI, el curt termini, l’acció; i, el 30 simbolitza la meta d’Elx per a ser Capital Verda Europea, un nou model de ciutat i un nou estil de vida més sostenible.
- Pot funcionar vinculat o no al nom del pla estratègic.